دکتر لانتیری سال ها استخوان های شکسته را ترمیم می کند؛ او تلاش می کند تا بیماران به حالت طبیعی خود نزدیک شوند. در گذشته در اتاق عمل، عمل جراحی ساعتها طول می کشید، صدها پرستار از صدها جعبه استفاده می کردند و به دنبال بهترین ابزار مناسب برای بیماران هستند. در حال حاضر دکتر لانتیرو به OR می رود، او دارای یک کیت تعمیرات سفارشی است که با ورق های تیتانیوم فشرده می شود که دقیقا از استخوان های شخصی و پیچ هایی هستند که برای ثابت نگهداشتن استخوان های موجود در قسمت های جدید جایگزین شده اند.
تیتانیوم با استفاده از ماشین های چاپ لیزری 3D  برای چاپ کردن ایمپلنت های جدید – ابتدا به عنوان یک نمونه اولیه که دکتر لانتیری می تواند در برابر یک مدل 3D از جمجمه برای اطمینان از اندازه گیری کامل و مناسب و سپس به عنوان محصول نهایی استفاده کند.

کنولوژی پرینتر سه بعدی dlp به دلیل دقت بالایی که دارد معمولا در صنعت دندانپزشکی و طلا سازی استفاده می شود که در زیر بعضی از کاربردهای پرینتر سه بعدی dlp در این صنایع را مرور میکنیم.
در صنعت دندانپزشکی پرینتر سه بعدی در پروتزهای دندانی ، ارتودنستی و جراحی فک و دندان استفاده های زیادی دارد و در طلا سازی پرینتر سه بعدی dlp در ساخت طلا قالب گیری پلاستیک و مستقیم طلا استفاده می شود.

استریولیتوگرافی – Stereolithography

استریولیتوگرافی که همان چاپ لیزری می باشد نیز از فرآیند مواد افزودنی استفاده می کند اما به جای بهم ریختن قالب پلاستیک، فرآیند از یک پرتو نور ماوراء بنفش برای سفت و سخت کردن یک مدل در یک مخزن حاوی مایع حساس به نور بهره می برد. این امر باعث ایجاد یک پرینت با کیفیت بالاتر می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید