باگذشت زمان فنّاوری چاپ سه‌بعدی به‌سرعت در حال پیشرفت است. امروزه بیشتر مهندسان و متخصصین با نحوه کارکرد این فنّاوری آگاهی پیدا کردند این ولی این فناوری هنوز در شروع راه پیشرفت خود است و این فناوری باید به مسیری گام بردارد که اول بتواند نیاز کاربران خود را به‌صورت کامل برطرف کند و دوم زمان و هزینه تمام‌شده را برای ساخت بسیار پایین بیاور‌د همچنین نرم‌افزارهای رایج نیز باید خود را با این فناوری هماهنگ کنند ولی هنوز تأکید می‌کنم این فناوری چه به لحاظ نرم‌افزاری و چه به لحاظ سخت‌افزاری هنوز در مسیر نخست حرکت خود است.
شاید جالب باشد که بدانید در دنیای چاپ سه‌بعدی تعاریف احجام با تعاریف رایج سه‌بعدی در پرینترهای سه‌بعدی قدری متفاوت است. این به این معنی نیست که احجام سه‌بعدی نیستند این به این معنی است که در چاپ سه‌بعدی احجام سه‌بعدی دارای حجم کاملاً یکپارچه و سلبی(solid) هستند آن‌ها(احجام) هیچ‌گاه دوبعدی نیستند و در فضای خود دارای طول*عرض و ارتفاع کاملاً دقیق و یکپارچه‌ای هستند. از رایج‌ترین نرم‌افزارهای مجود که بر این اساس (solid) بودن احجام را در محیط سه‌بعدی خود می‌سازند نرم‌افزار SolidWorks است که معمولاً کاربران فعال درزمینهٔ چاپ سه‌بعدی از این نرم فرارها برای طراحی خود استفاده می‌کنند.
نکته مهم اینجاست که معمولاً فایل‌های طراحی‌شده در نرم‌افزار SolidWorks با پس وند (STEP.*) تولید می‌شود و طراح می‌بایست خروجی مخصوص سلبی(solid) یا همان پسوند (STL.*) را برای چاپ سه‌بعدی خود به چاپ گر ارائه دهد که معمولاً به دلیل اینکه پسوند (STL.*) دارای حجم بیشتر و قابلیت ویرایش ندارند کاربران کمتر از آن استفاده می‌کنند.

در ادامه لینک چند وب‌سایت را به شما معرفی می‌کنیم که شما می‌توانید به‌سرعت فایل‌های خود را در آن تبدیل به و آماده چاپ سه‌بعدی کنید:

1- https://www.makexyz.com/convert/step-to-stl

2- http://www.greentoken.de/onlineconv/

3- http://www.3dtransform.com/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید