نیروی هوایی و پرینتر سه بعدی
مجتمع حمل و نقل هوایی شهر اوکلاهما ، واقع در پایگاه نیروی هوایی تینکر، یکی از پایگاه های بزرگ نیروی هوایی آمریکا برای طیف وسیعی از موتورهای هواپیما ، موشک ، نرم افزار و آویونیک می باشد.
مسئولیت هائی شامل طراحی، ایجاد و حفظ برخی از پیشرفته ترین هواپیماهای نظامی و موشک های در حال استفاده می باشد.
به منظور نگهداری درخواست های در حال رشد ، OC-ALC در حال انجام طرحی استراتژیکی برای ادغام تکنولوژی پرینترسه بعدی در تمام جنبه های ماموریتی نیروی هوایی است . آنها اعلام کرده اند که انتظار می رود چاپ سه بعدی به طور فزاینده ای نقش مهمی در همه ابعاد ایفا می کند از تولید قطعات موتور هواپیما تا پرینت قطعات الکترونیکی طراحی شده توسط گروه تعمیر و نگهداری نرم افزاری.
طرح ناشی از تولید مواد افزودنی در مجتمع استراتژیک نیروی هوایی هدفی در پیش دارد که پیشبینی می کند ادغام فناوری تولید مواد افزودنی در نیروی هوایی ایالات متحده در طول چند دهه بعدی افزایش خواهد یافت.
خوش بینی نیروی هوایی نسبت به پرینترسه بعدی در چند مزیت کلیدی است ، از جمله توانایی تولید سریع قطعات یدکی موتور در محل بدون نیاز به ماه ها انتظار برای طراحی دقیق ، تولید، و حمل قطعات .
از آنجا که قطعات چاپ سه بعدی بر اساس تقاضا ساخته می شوند ، این فناوری نیاز به فضاهای بزرگ ذخیره سازی موجودی را حذف می نماید و مواد زائد را کاهش می دهد.
الیور گفت : با ساخت مواد افزودنی، که چاپ قطعه ممکن است چند ساعت زمان ببرد و شما در واقع می توانید در روز پنج یا شش بارچاپ آنرا تکرار کنید، حتی اگر قطعه نهایی نیاز به ماشینکاری داشته باشد ، شما می توانید آن را پنج بار پلاستیکی چاپ کنید تا مطمئن شوید که از لحاظ ابعادی و تلرانسی صحیح می باشد و در نهایت قطعه نهایی را ماشینکاری کنید.
تکنولوژی چاپ سه بعدی همچنین می تواند زندگی جدیدی به برخی از قدیمی ترین هواپیماهای نیروی هوایی بدهد .
برای مثال B-53 استراتفورترس دارای قطعاتی است که برای چندین دهه تولید نشده اند. به جای آنکه همینطور دچار زنگ زدگی شوند ، مهندسان به استفاده از نقشه برداری سه بعدی لیزر و روش های دیگر برای مهندس معکوس قطعات موجود ، و حتی پرینترسه بعدی جهت بهبود نسخه های جایگزین پرداختند . (انتظار می رود اولین پرینترهای سه بعدی فلز تایوان به ایفای چنین نقشی بپردازد).
الیور می گوید : سرعت و انعطاف پذیری آن صنعت را بهبود خواهد بخشید ، در حالیکه که ما در حال بازسازی هواپیماهایی هستیم که عمرشان به مرور بیشتر و بیشتر می شود .
ما موارد متعددی از قطعاتی که قادر به دستیابی آنها نیستیم داریم. همه این ها به ما کمک می شود تا یک مرکز لجستیک بهتر باشیم .
با برنامه ریزی استراتژیکی انتظار می رود تا چند ماه آینده تکمیل شود و طیف گسترده ای از مشکلات از جمله نحوه ساخت تخصص مهندسان با چاپ سه بعدی و مدیریت چاپگرهای های موجود در بازار را تحت پوشش قرار دهد .
با این حال بزرگترین چالش ممکن است خود تکنولوژی نباشد ، اما مهندسانی که هنوز خود را با این تکنولوژی منطبق نکرده اند .